Pengalaman Berhujung Minggu di Sekolah

Sunday, April 21, 2013

Assalamualaikum
Akhirnya hari ni dah Ahad...hu3,maksudnya aku telah berjaya stay di sekolah tanpa bergerak kemana-mana,maksudnya aku tak keluar lah...huhuhuhu. ok rasanya AGAK TAK BEST sebab bosan+boring+keje aku asyik makan aje..aku dah lah sekarang dalam misi mengurangkan pergerakan mulut iaitu mengunyah..haishh.

Walaupun hari Sabtu iaitu kelmarin aku ada kelas tambahan ngan kelas Tahun 6 selama 4 jam tapi macam tak dapat mengisi sangat masa terluang aku...sudahnya kerja aku asyik mengadap tv,layan internet dan memasak..wahhhhh,mantop nih.bakal menjadi isteri mithali nampaknya...hahahaha

Untuk hari Jumaat,aku memang tak masak sebab aku takde lah lapar sangat,just minum milo aje...lagipun trademark milo kan macam ni "minum milo,anda jadi sihat dan kuat",sila nyanyikan dengan intonasi yang betul yer..hehehehe
untuk hari Sabtu plak,after aku setel kelas tambahan aku dari kul 8 sampai kul 12 tu,terus laju-laju balik rumah,dan selongkar peti untuk mencari bahan yang nak masak...ekceli,masa kelas tambahn tu,aku sempat surf resepi kat internet jap...surf punya surf,i find 2 interesting menu to try walaupun sebelum ni aku dah pernah masak...(ohhh hoo,aku lah insan yang cepat lupa resepi masakan walaupun dah berpuluh kali masak benda sama)..
then,aku siapkan bahan dan mulalah adegan kelentang-kelentung kat dapur...walaupun aku masak sorang-sorang tapi aku happy sebab aku rasa macam aku berada ngan dunia masakan aku sendiri...after 40 minutes kut,barulah aku siap masak...ok,let me paste a picture k..

jadi inilah hidangan aku untuk lunch semalam,maybe mood memasak aku terlebih rajin kelmarin sebab aku masak 2 menu walaupun makan sorang-sorang...menu yang korang boleh tengok dalam pic di atas ialah udang masak berlada,ayam masak halia,sedikit nasi dan berulam timun termasuk air suam untuk melancarkan aktiviti makan...alhamdulillah kenyang.
dan untuk hari ni plak iaitu Ahad,aktiviti aku dari pagi ialah mendobi pakaian sendiri yang tak dibasuh sejak hari Rabu sebab tak sempat nak dilakukan,hari ni baru boleh mendobi...boleh tahan jugak lenguh sebab di sekolah ni aku mencuci secara handwash,so kalau dah sampai 3 baldi (sebab aku cuci semua tudung yang aku pakai sepanjang minggu ni dan minggu lepas),memang rasa macam nak diurut jugak tangan ni..bab menjemur no hal bagi aku,bagilah aku 5-6 baldi besar untuk dijemur pun aku tak kisah sebab I LOVE MENJEMUR PAKAIAN...hahahaha,aku tak tahu kenapa tapi memang aku amat sukakan aktiviti menjemur baju,maybe sebab tu kut aku selalu kumpul baju banyak-banyak baru basuh..hahahaha,aku bukan apa bila menjemur tu aku rasa macam nice sangat pemandangan dan diibaratkan macam satu seni bagi aku...aku tak jemur pakaian secara sesuka hati tapi aku menjemur dengan ada cara tersendiri...hu3,agak cerewet lah...sebab tu bila aku menjemur baju agak lama compared to others lah...

ok,after aku setel my dobi...aku tak buat apa pun,just ngadap tv aje..tu yang boring,lepas tu lunch aku tak makan sebab kelmarin kan dah makan,so petang ni iaitu dalam kul 4 lebih tadi,tetiba aku teringat hometown aku..teringat kat suasana petang yang best dan syok bila berjalan ke pantai sambil menikmati makanan celup tepung yang best-best...dan disebabkan itu,so sekali lagi aku selongkar peti dan apa yang aku buat??
tadaaaaaaaaa......


yummy sangat-sangat,udang celup tepung+air kopi 434 yang memang kaw habis...apa lagi,memang makan semakan-makannya lah sambil layan karoot komedia kat astro warna,tak sedar udang dah habis...alhamdulillah,sekali lagi kenyang.

jadinya,inilah pengalaman berhujung minggu di sekolah dan aku nak ucapkan tahniah kat diri aku sendiri kerana berjaya tak keluar dari sekolah kat hujung minggu,errr aku rasa aku hanya boleh melakukan aktiviti xtreme ni (perghhh xtreme kut) hanya sekali dalam tempoh 2 bulan kut...memang x mampu stay kat sekolah senyap macam ni sebab serius bosan,hu3
hahahahaha,nampak sangat kena keluar jugak ni next time..so,kepada yang berjaya stay di sekolah tu tak kiralah sekolah korang kat bandar,luar bandar ke,tahniah lah yer...aku memang tak mampu nak lakukannya setiap minggu...hehehe
jumpa lagi next time,wassalam

~nasib baik hujung minggu yang bakal datang nanti bakal berjimba ke Sibu and next week again,bakal pulang ke Terengganu for PRU-13,yahuuuuuuuuuuuu~

0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in