Mahukan Baju Kurung Moden yang Stylish?

Saturday, April 20, 2013

Assalamualaikum kepada semua...
Kembali lagi bersua hari ni...alhamdulillah masih lagi dipanjangkan usia kita semua,^___^

ok,topik hari ni yang aku nak share ialah baju kurung yang stylish...kita semua tentu maklum kan,sekarang ni semua perempuan/ladies/wanita mahukan baju kurung yang lebih stylish...yelah,dah macam-macam jenis pattern baju kurung yang ada sekarang...yang jenis mini kurung,peplum kurung dan macam-macam lagi lah...nama pun zaman dah berubah,so pakaian tradisional jugak perlulah diupgrade sekali kan??
quite ok sekranya pakaian tradisional diupgrade sebab zaman sekarang dah ramai anak-anak dara olso termasuk mak dara tak suka memakai baju kurung...alasannnya nampak old fashion dan tak trendy,namun begitu, haaa...dengan adanya inovasi idea yang kreatip dari designer-designer muda,mesti ramai yang teringin nak beli dan pakai baju kurung yang comel-comel...

so,hari ni aku nak share satu online shop yang menjual baju kurung yang diupgrade dengan begitu stylish and sangat gojes maaaaa.....online shop ni dah memang menjadi my feberet place dan aku dah order beberapa kali dari kedai nih...memang servis terbaik and pakaiannya juga sangat memuaskan hati aku...cewahhh.

sebelum aku share nama kedai tu,aku nak story dulu seposen dua...hehehehe
as korang tahu,aku ni mengajar nun jauh di pedalaman Sarawak dan Sarawak ni takde specific port yang menjual pakaian muslimah yang mengikut trend dan kena dengan citarasa aku (berlagak macam high taste betul ko nih...ngeh3) 
memang ada aku jumpa kedai yang menjual pakaian muslimah tapi mak oooi harganya memang emma maembong lah...hahahahaha,berdosa betul...sorry emma.
harga kat sini memang melambung-lambung kut mahalnya...padahal kat semenanjung takde lah mahal cenggitu...ok full stop bab tu,kan ada yang kena block dari berblogging nanti,ngeh3

so,disebabkan aku ni diberikan kemudahan oleh Allah untuk surf internet dengan baik walaupun duk di ceruk pedalaman,so memang sangat memudahkan aku mencari baju yang diingini hanya di laman facebook..memang tak terkira banyaknya dan semuanya menjadikan mata aku berpinar-pinar serta poket aku terkoyak jugak...hahahahaha
jadinya,aku surf punya surf,survey punya survey (sebab aku sangat suka membandingkan harga antara kedai online), maka aku telah terjumpa dengan satu kedai ni...pakaian dia telah dibeli oleh seorang blogger terkenal dan aku terus serbu blog blogger terkenal tu dan akhirnya aku jumpa online shop yang memang vogue nih...aku plak kebetulan berkenan ngan baju yang dipakai oleh blogger tu,so dan-dan aku isi order form untuk submit order...tapi MALANGNYA baju tu dah kehabisan stok kut,frust menungging aku...huhuhuhu
pastu aku balas email yang dihantar oleh online shop tu dengan mengatakan 

"i reallyyyyyyyy admire with that baju,plis let me know if ada restock"

so,owner online shop tu balas dengan mengatakan dia akan inform aku if ada restock..
then....
after a few months camtu kut,tetiba aku dapat email dari owner online shop tu yang sangat tak aku jangka dengan mengatakan dia dah restock baju yang aku nak tu...saat tu aku rasakan SANGAT HEPY tau sebab yang baju yang aku nak finally i will get it...tapi sekali lagi MALANGNYA terjadi kerana aku tidak mempunyai ongkos yang cukup time tu... (time tu memang dah "nazak" betul kewangan aku),so sekali lagi aku macam frust giler pastu aku balas email owner online shop tu dengan meminta dia book kan that baju untuk aku sebab aku perlu tunggu gaji yang bakal masuk...dan dengan FRIENDLY nya, owner tu say yes!!!
yahuuuuuuuuu,memang hepy giler kut time tu (tapi beberapa kali jugak aku mengatakan that i'm very serious buyer)
then,bila dapat gaji,pepagi lagi aku dah submit bayaran,yelah...kan kita dah berjanji,so kita perlu tunaikan dengan segera...

lepas aje aku buat pembayaran,owner tu infrom dia dah terima pembayaran dan esoknya dia pos my baju...and sehari selepas tu,i got my baju lah...hehehehe (muka tersengih kut)
bila sampai aje baju tu,i really admire with that baju again and once again i fall in love with gojes pattern it has...huhuhuhuhu
first time aku pakai baju tu with my Encik Dia, aku pakai sekali ngan shawl halfmoon yang aku beli dari Shawls House,seriously aku rasa macam ayu giler tapi memang trademark aku pun sukakan keayuan...ngeh3 (muntah hijau jap)
dapat jugaklah beberapa kali pujian daripada Encik Dia tu tentang pemakaian aku hari tu...(once again sengih lebau-lebau)
dan sejak dari aku pakai baju tu,aku memang selalu melaburkan duit kat online shop tu sebab aku sukakan layanan dan servisnya,bagi aku ia memudahkan urusan aku yang jauh di borneo ni...
jap-jap,aku paste kan gambar baju yang aku beli tu...tapi terpaksa kidnap dari blogshop tu sebab aku terlupa nak ambik pic masa aku pakai that baju...
(saya pinjam kejap yer pic ni wahai owner blogshop)

pesanan penaja : maybe mata aku nampak cantik this baju,tapi mata korang rasa just biasa-biasa aje...tapi aku tak kisah sebab aku suka,hahahahahaha



this is my baju and i very love it....so,di sini aku nak bagitau nama online shop yang aku cakap tu ialah:
Hijrah Couture

serius aku tak tipu,pakaian dia memang semua gojes,selesa dan stylish dan aku telah mempunyai beberapa collection atas nama FzHijrah,jenama Hijrah Couture ni lah...fyi olso, aku pernah nampak ada sebuah kedai di Star Megamall,Sibu yang menjual pakaian jenama Hijrah Couture ni...tapi tak banyak choice sangat lah.
sebab tu aku lebih suka ushar blogshop ni secara online...
kalau ada yang korang berminat,bolehlah cepat-cepat serbu laman web Hijrah Couture ni yer ataupun kalau malas nak ushar web,just search facebook nya di link ni k...

Website :  Hijrah Couture
Facebook page : Facebook Hijrah Couture

oklah,aku rasa untuk hari ni,just this i wanna share with all of you...nanti next time aku share blogshop lain lagi k,dun worry kerana aku adalah kaki shopping online dan i know almost half of blogshop yang menjual items yang gojes...opps,lagi satu sebelum terlupa,sila berhati-hati jugak kalau beli-belah di facebook yer kerana ada kedai yang menipu dan aku mempunyai satu pengalaman ditipu...next time aku share yer,
wassalam

~kalau korang ada blogshop atau online shop yang best untuk aku ushar,let me know by drop the link on comment box yer...thanks ~

0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in